Απευθύνεται σε 12 – 18 ετών — ατομικά ή μικρές ομάδες, με εξατομίκευση στόχων.
Χρόνος ανά ενότητα (ιδιαίτερα): ~60% ασκήσεις βιβλίου/πανελλαδικών, ~25% εννοιολογικός έλεγχος, ~10% βοηθητικά εργαλεία (PhET/GeoGebra/Scratch/Python) πάνω στην ίδια άσκηση, ~5% επανάληψη/ανάθεση.
Δομή μαθήματος (ιδιαίτερα) — πρότυπο 80–90′:
10′ Ζέσταμα & αντίληψη θεωρίας (2–3 σύντομες).
35 – 45′ Επίλυση στοχευμένων ασκήσεων (βιβλίο/προτεινόμενες/προσομοίωση διαγωνίσματος.).
5 – 10′ Βοηθητικά εργαλεία στοχευμένα στις ασκήσεις (π.χ. PhET/GeoGebra/μικρό Python snippet).
15 – 20′ Χρονομετρημένες ασκήσεις + ανασκόπηση λαθών & ανάθεση.
Tools - assist ≤ 5–10′ και πάντα δεμένο με άσκηση του βιβλίου/ύλης (όχι γενικά demos).
Παραδείγματα:
Φυσική (Κινήσεις): Άσκηση βολής του βιβλίου → 3′ PhET Κίνηση βλήματος με τα ίδια δεδομένα της άσκησης → επιστροφή σε timed variant.
Μαθηματικά (Συναρτήσεις): Άσκηση εξισώσεων → 3′ GeoGebra για το ίδιο σύστημα → πίσω σε αλγεβρική λύση & έλεγχο.
Προγραμματισμός: Scratch/Python μόνο για αυτοματοποίηση επαναλήψεων/ελέγχων της ίδιας ύλης (π.χ. παραγωγή πολλαπλών παραλλαγών της άσκησης).
Παραδοτέα & μέτρηση προόδου:
Εβδομαδιαίο πλάνο (κεφάλαιο → ασκήσεις → στόχος).
Αναγνώρηση σφαλμάτων (τι έκανα λάθος, γιατί, πώς διορθώνεται).
Μικρό ερωτηματολόγιο 10–12′ ανά θεματική.
Μηνιαία σύνοψη % επιτυχίας/ταχύτητα/επόμενα βήματα.
Μέσα από τη διαδικασία ενίσχυσης δεξιοτήτων (ιδιαίτερα μαθήματα), τα παιδιά διδάσκονται πώς να μαθαίνουν και να εξερευνούν μόνα τους μέσα από projects, σύνθεση ιδεών, και επίλυση προβλημάτων διευρύνοντας τους ορίζοντές τους πέρα από το βιβλίο.
Στοχεύοντας στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της αντίληψης τους, οδηγούμε τους/τις μαθητές/ριες στην απομυθοποίηση της θεωρητικής γνώσης.
Μεσα απο την σύνδεση της θεωρίας και των ασκήσεων με τις καθημερινές διαδικασίες, θέλουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να μαθαίνουν πιο γρήγορα, πιο εύκολα και με φυσικό τρόπο την ύλη του σχολείου.
Για ποιους/ες: Μαθητές/ριες 12–15 ετών με ίδιο ρυθμό και ίδια τάξη. Προ-έλεγχος τοποθέτησης 15′.
Κανόνες ομάδας: Ίδια τάξη, κοινός στόχος (κεφάλαιο/διαγώνισμα), συμφωνημένη ημερομηνία ελέγχου.
Δομή 80–90′ (ομαδικό):
5′ Ατομικό ζέσταμα (2–3 σύντομες ασκήσεις).
15′ Eξηγούν μεταξύ τους με εναλλαγή ρόλων «επιλυτής/ελεγκτής».
35′ Στοχευμένες ασκήσεις βιβλίου στον πίνακα, με μικρές εναλλαγές.
10′ Εργαλεία μάθησης (PhET/GeoGebra/Scratch) πάνω στην ίδια άσκηση για οπτικοποίηση.
10′ Χρονομετρημένη άσκηση (ατομικό) & κοινή ανασκόπηση λαθών.
5′ Ανάθεση & μικρός σχεδιασμός έως το επόμενο μάθημα.
Έμφαση Γυμνασίου:
Σταθεροποίηση βασικών εννοιών (αναλογίες, εξισώσεις, γεωμετρία, κίνηση/δύναμη).
Scratch → Python ως γέφυρα σκέψης (μόνο για να ελέγξουμε ποικιλίες της ίδιας άσκησης).
Μικρές προσομοιώσεις PhET και GeoGebra για κατανόηση της συγκεκριμένης άσκησης.
Όρια & εργαλεία:
Κανένα project >10′. Για σύνθεση/εργαστήρια → Ενίσχυση δεξιοτήτων.
Μicro:bit μόνο ως προαιρετικό home-lab με φύλλο μετρήσεων.
Παραδοτέα (ανά μαθητή/ρια): Λυμένες ασκήσεις, ατομικό "σφαλματολόγιο", μικρά ερωτηματολόγια 10–12′, μηνιαία αναφορά προόδου.
Για ποιους/ες: Μαθητές/ριες 15–18 ετών με ίδιο στόχο (κεφάλαιο/διαγώνισμα/ημερομηνία). Προ-έλεγχος 15′.
Κανόνες ομάδας: Ίδιο επίπεδο, κοινή τάξη, παρόμοιος ρυθμός· σαφής στόχευση (π.χ. επανάληψη Παραγώγων ή Κινήσεων).
Δομή 80–90′ (ομαδικό):
8′ Έλεγχος αντίληψης (2–3 σύντομες ασκήσεις).
15′ Eξηγούν μεταξύ τους τι έχουν καταλάβει: «λυτής/ελεγκτής» με rubric διόρθωσης.
35′ Ασκήσεις βιβλίου/θεμάτων με προσομοίωση χρόνου.
7′ Εργαλεία μάθησης (GeoGebra/PhET/Python) πάνω στην ίδια άσκηση για έλεγχο/οπτικοποίηση.
15′ Χρονομετρημένες ασκήσεις & ανάλυση λαθών (μοτίβα, στρατηγικές).
5′ Ανάθεση & επανάληψη στοχευμένη για το επόμενο μάθημα.
Έμφαση Λυκείου:
Πανελλαδικές: Roadmap ανά κεφάλαιο (βάρη/συχνότητες), τεχνικές λύσης, διαχείριση χρόνου.
GeoGebra για συναρτήσεις/παράγωγα/ακρότατα της ίδιας άσκησης· PhET για κινήσεις/βολές.
Python μόνο για γρήγορα “what-if”/παραλλαγές της άσκησης και έλεγχο αποτελεσμάτων.
Όρια & εργαλεία:
Exam-mode: Κανένα «project» >10′. Για σύνθεση/εργαστήρια → Ενίσχυση δεξιοτήτων.
Μicro:bit μόνο ως προαιρετικό home-lab τεκμηρίωσης (εκτός μαθήματος).
Παραδοτέα (ανά μαθητή/ρια): Λυμένες ασκήσεις & ατομικό "σφαλματολόγιο", μικρά ερωτηματολόγια 10–12′, μηνιαία αναφορά προόδου · για Γ′ Λυκείου, περιοδικό δοκιμαστικό διαγώνισμα 60'–90′ με ανάλυση.