Α΄ τάξη: ~ 6–7 ετών
Μαθηματικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
Β΄ τάξη: ~ 7–8 ετών
Μαθηματικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
Γ΄ τάξη: ~ 8–9 ετών
Μαθηματικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
Δ΄ τάξη: ~ 9–10 ετών
Μαθηματικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
Ε΄ τάξη: ~ 10–11 ετών
Μαθηματικά
Φυσικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
ΣΤ΄ τάξη: ~ 11–12 ετών
Μαθηματικά
Φυσικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
Παιχνίδι με αριθμούς και σχήματα μέσα από δραστηριότητες.
Εξερεύνηση του περιβάλλοντος με πειράματα και ερωτήσεις.
Στόχος: Να αναπτυχθεί η περιέργεια και να καλλιεργηθεί η χαρά της ανακάλυψης.
Χρήση παραμυθιών και καθημερινών καταστάσεων για να εξηγηθούν μαθηματικές και φυσικές έννοιες.
Παράδειγμα: Oι αριθμοί σαν «οικογένεια» ή οι δυνάμεις σαν «αόρατα χέρια».
Μαθητές/ριες δουλεύουν σε μικρές ομάδες.
Μαθαίνουν να επιχειρηματολογούν, να ακούν και να συνεργάζονται.
Ενισχύεται η κοινωνική μάθηση και η αυτοπεποίθηση.
Χρήση απλών πειραμάτων Φυσικής.
Εργασίες με μετρήσεις, γραφήματα, μικρά projects.
Η γνώση δεν παρουσιάζεται μόνο θεωρητικά αλλά βιώνεται.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό (Scratch, micro:bit).
Μικρά ομαδικά projects (π.χ. μετρητές, απλά παιχνίδια, ρομποτάκια).
Στόχος: Τα παιδιά να δουν τη σύνδεση Μαθηματικών – Φυσικής – Τεχνολογίας.
Κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό.
Στήριξη με έξτρα ασκήσεις για όσους/ες χρειάζονται χρόνο.
Προκλήσεις για τα παιδιά που «τρέχουν» πιο γρήγορα.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να θέτουν δικά τους ερωτήματα.
Προτείνουμε να φτιάξουν ιστορίες, πειράματα ή σχέδια που τα ίδια φαντάζονται.
Αυτό χτίζει εσωτερικά κίνητρα για μάθηση.
Πόση είναι η διάρκεια;
Συνήθως 55', με δομή 10–35–10 (έναρξη–πυρήνας–κλείσιμο/αναστοχασμός).
Τι χρειάζεται να φέρουμε;
Τετράδιο/φάκελο και μολύβι/γόμα.
Μπουκαλάκι νερό.
(Προαιρετικά) USB stick για να πάρουμε δουλειά στο σπίτι.
Δεν απαιτείται δικός σας υπολογιστής· ο εξοπλισμός παρέχεται από εμάς.
Αν υπάρχει ιδιαιτερότητα μάθησης, ενημερώστε μας πριν την έναρξη.
Χρειάζεται να αγοράσουμε εξοπλισμό;
Όχι. Όλα τα υλικά και ο βασικός εξοπλισμός παρέχονται από εμάς. Αν το παιδί θέλει να συνεχίσει στο σπίτι, προτείνουμε προαιρετικά ένα micro:bit kit.
Είναι ασφαλές για το παιδί να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές συσκευές;
Ναι. Χρησιμοποιούμε μόνο χαμηλές τάσεις· χωρίς καλωδίωση 230 V από παιδιά, πάντα με επίβλεψη. Υπάρχει δυνατότητα προσομοιώσεων σε υπολογιστή χωρίς άλλες συσκευές.
Πώς βλέπουμε την πρόοδο;
Κρατάμε απλό ατομικό «φύλλο προόδου», δίνουμε σύντομο feedback στο τέλος κάθε κύκλου και κάνουμε μικρό demo με παρουσίαση της δουλειάς.